Profiteer mee met de groei van TikTok

Als organisatie wil je natuurlijk jouw ideale doelgroep bereiken, maar hoe en waar bereik je nou eigenlijk de jongere doelgroep? TikTok is hét antwoord. Met 1,7 miljoen Nederlandse gebruikers is TikTok een groot social media platform in Nederland geworden. TikTok wordt het meest gebruikt door 18- tot 24-jarigen. Deze gebruikersgroep besteedt per dag meer dan 45 minuten op het platform. Gemiddeld is het bijna een uur. Ten opzichte van 2019 is het aantal gemiddelde gebruikersuren per maand gestegen.

TikTok is het snelst groeiende platform ter wereld, met nu al maandelijks een miljard gebruikers wereldwijd. Dat vereist een aanpak die Smart is!

Jij bent op zoek naar een winstgevende manier om advertenties in te zetten. De ROAS (Return On Advertising Spend)  op TikTok is maar liefst 3,5 keer hoger dan op andere platformen! 

TikTok Ads; De sleutel tot succes?

Het hebben van goede content is key, op TikTok is dit geen uitzondering. 75% van alle TikTok gebruikers zegt het platform te gebruiken om zich te laten entertainen en 70% daarvan raakt geïnteresseerd in een merk dat ze gezien hebben op het platform. 

Het unieke aan TikTok is dat het volledige scherm altijd gepaard gaat met geluid. Daardoor is het voor de gebruikers een unieke ervaring, in tegenstelling tot de ervaringen op; Facebook, Instagram of Snapchat. Op TikTok is er plek voor iedereen, dat maakt de content die iedereen ziet ook meteen heel erg gevarieerd.

Stap 1: Strategie

Een goed doordachte strategie is essentieel voor online succes. Wij helpen je graag jouw doelen te behalen met een effectief stappenplan.

Stap 2: Content

Trek de aandacht van jouw doelgroep met sterke en impactvolle content. Wij zorgen dat het perfect aansluit op jouw doelstellingen en doelgroep.

Stap 3: Campagne

Geef jouw online campagne meetbare resultaten. Met optimale optimalisatietechnieken halen we de gewenste resultaten en maximaliseren we jouw rendement.

We leren je graag kennen.

Denk jij dat TikTok niet relevant is voor jouw bedrijf? Think again! Durf jij de weddenschap aan?

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe werkt een TikTok campagne?

Bij Smart Media Masters is elke klant uniek op zijn eigen manier. Desondanks hebben we door ons geruime ervaring in het adverteren via TikTok Ads een stappenplan gecreëerd:

Strategie
We beginnen met het bepalen van een strategie. Dit doen we samen met jou, jij weet immers het beste waar je bedrijf voor staat. Na een goede brainstormsessie werken wij de ideale strategie uit.

Onderzoek
Vervolgens starten we met het onderzoek. Wie zijn je concurrenten? Hoe uiten je concurrenten zich online? Dit leggen we tijdens ons onderzoek helemaal bloot, zodat jij op de hoogte bent van jouw eigen positie in de markt.

Meten
Ondertussen zetten we de volledige tracking klaar, zodat we alles makkelijk inzichtelijk kunnen krijgen. Wij zorgen ervoor dat geen paginaweergave of geladen venster overgeslagen wordt, zodat jij volledig op de hoogte kunt zijn van de prestaties van jouw advertenties!

Feedback
Als dat achter de rug is, leggen we alles aan jou voor. Wat is jouw kijk erop? Zijn er nog dingen die aangepast moeten worden? Of ben je tevreden over het eindresultaat? Zonder jouw goedkeuring natuurlijk geen campagne!

Go live
Wanneer alle seinen op groen staan, gaat het balletje rollen en starten we met het uitrollen van de campagnes.

Evaluatie
Na de live gang ontvang je een overzichtelijk Google Data Studio rapport, met daarin alle belangrijke cijfers op een rijtje. Maandelijks nemen we de cijfers samen door waarin wij de resultaten en lessons learned doornemen voor nog meer groei voor de komende maand.

The brand’s creative
partner in crime.

Veelgestelde vragen

Waarom is TikTok interessant voor bedrijven?

Als bedrijf is het belangrijk om zichtbaar te zijn voor een groot publiek. En dat is precies wat TikTok kan bieden! TikTok is een sociaal medium, net als Instagram, Facebook en andere populaire platforms. Sociale media bieden een geweldige kans om je merkimago te versterken, een grote groep volgers op te bouwen en uiteindelijk meer leads en klanten te genereren. Dit is precies wat bedrijven willen bereiken, toch?

Waarom is het belangrijk om met je bedrijf actief te zijn op TikTok?

TikTok is een essentieel platform voor bedrijven, en dat laten de cijfers zien:

  • 52% van de gebruikers ontdekt nieuwe producten via advertenties op TikTok.
  • 61% van de gebruikers vindt de advertenties op TikTok uniek in vergelijking met andere sociale media.
  • 88% van de gebruikers geniet ervan om nieuwe content te ontdekken tijdens het gebruik van TikTok.
  • De engagement op TikTok ligt 29% hoger dan op andere sociale media.

Met deze statistieken in gedachten is het duidelijk dat TikTok een belangrijke rol kan spelen in het vinden van jouw doelgroep, het vergroten van de naamsbekendheid van je merk en het genereren van leads en bestellingen.

Wat voor soort campagne werkt het beste op TikTok?

Op TikTok draait alles om video’s, maar niet zomaar video’s. De meest succesvolle campagnes op TikTok zijn vaak grappig en authentiek. Het is belangrijk om af te stappen van traditionele vormen van adverteren en in plaats daarvan je publiek te vermaken. Creativiteit is de sleutel op TikTok. Zorg er daarom voor dat je bij het creëren van je content de nadruk legt op originaliteit en creativiteit.

Neem contact op met: Maarten Schuijl

TikTok Expert

Maarten is verantwoordelijk voor het onderhouden van de TikTok campagnes van veel van onze klanten. Daarnaast is Maarten zelf enorm fan van het platform en heeft hij er veel affiniteit mee.