Wat achtergrond over Pactum
Pactum, onderdeel van VIGO, s een vooraanstaande jeugdzorgorganisatie die kinderen, jongeren en gezinnen ondersteunt in uitdagende situaties. Ze bieden diensten aan zoals ambulante begeleiding en specialistische residentiële zorg. Met een team van experts biedt Pactum een veilige en stabiele omgeving waarin jongeren zich kunnen ontwikkelen en hun potentieel kunnen bereiken.
Centraal in hun filosofie staat het bieden van een duurzaam perspectief voor jeugdigen. Ze streven ernaar jeugdigen en gezinnen te versterken, hen te laten geloven in hun mogelijkheden en hen actief te laten deelnemen aan de maatschappij.
DE CASE
Pactum kampte met een urgente uitdaging: een personeelstekort binnen hun organisatie. Ze benaderden ons met een specifieke vraag; het vinden van gekwalificeerde kandidaten voor de cruciale functies van jeugdzorg werker. Onze opdracht was duidelijk het werven van professionals die niet alleen over de benodigde vaardigheden beschikken, maar ook naadloos passen binnen de waarden en visie van Pactum. Met deze uitdaging zijn wij aan de slag gegaan.
ONZE AANPAK
De vliegwiel methode
De candidate journey is een doordacht traject waarbij kandidaten gemiddeld zeven contactmomenten nodig hebben voordat ze converteren. Wij zorgen ervoor dat dit doel behaald wordt met de drie fases van de vliegwiel methode.
In de Attract Fase wordt relevante content en sociale media-advertenties, zoals op Facebook en Instagram, ingezet om de ideale kandidaten aan te trekken.
De Engage Fase draait om het opbouwen van relaties met deze kandidaten. Door middel van communicatiekanalen zoals e-mail en WhatsApp, neemt Pactum binnen 24 uur contact op na getoonde interesse, om zo de geschiktheid te beoordelen.
Tenslotte waarborgt de Delight Fase de tevredenheid van kandidaten na hun sollicitatie met behulp van marketing automatisering en Pactum’s CRM-systeem.
Doorlopende optimalisatie en A/B-testen zorgen voor de effectiviteit van dit proces, met zorgvuldig geplaatste Call to Actions
Hoe wij de lead generatie van Pactum weer lieten vliegen?
Smart Media Masters gebruikt de vliegwiel methode als startpunt voor Pactum om groei te optimaliseren. We richten ons op de drie aspecten: draaisnelheid, wrijving en momentum.
De draaisnelheid wordt bepaald door marketing strategieën en klantenservice. Wrijving wordt veroorzaakt door obstakels zoals slechte processen en vertraagde klachtenafhandeling. Het momentum wordt bepaald door klantentevredenheid en kan ons helpen nieuwe klanten aan te trekken.
Het resultaat
Voor Pactum is het van belang geweest om via Meta en Google voldoende sollicitanten binnen te halen voor de vacatures jeugdzorg werker C & D. Na ons gedegen onderzoek zijn we aan de slag gegaan met het opzetten van verschillende campagnes om sollicitaties meet binnen te halen.
In de eerste maand van de samenwerking zijn we verantwoordelijk geweest voor Meer dan 90 sollicitanten. Erg mooie cijfers als je het ons vraagt!
Pactum nam binnen 24 uur na de sollicitatie contact op met de kandidaat. Direct werd er een check uitgevoerd om te bepalen of de kandidaat in aanmerking kwam voor de functie.
OOK ZULKE MOOIE RESULTATEN VOOR JOUW BEDRIJF?
Wil jij ook meer leads genereren voor je bedrijf? Neem dan hier contact met ons op en ontdek hoe wij u kunnen helpen met gerichte Facebook-advertenties en leadformulieren. U kunt ook altijd bellen of mailen naar de gegevens die onderaan de pagina staan. Samen zorgen we ervoor dat u meer potentiële klanten bereikt en meer leads genereert voor uw bedrijf.
Twijfel niet en beklim met Smart Media Masters de trap naar online succes!